Informacja ws. wypłat bonu energetycznego
Informacja kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowie o przedłużeniu terminu załatwienia sprawy w zakresie wypłat bonu energetycznego
Na podstawie Upoważnienia udzielonego Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowie przez Wójta Gminy Janowo pismem SEK.0052.6.2024 z dnia 11.07.2024 r. do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących bonu energetycznego, a także do wydawania w tych sprawach rozstrzygnięć i decyzji administracyjnych oraz przekazywania informacji o przyznaniu bonu energetycznego w związku z art. 4 ust. 4 ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 859) – dalej ustawa o bonie energetycznym, w związku z art. 36 §1, §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowie zawiadamia, iż wypłata bonu energetycznego dla wniosków złożonych od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r. nie nastąpi w terminie wskazanym w art. 5 ust. 1 ustawy o bonie energetycznym czyli niezwłocznie po jego przyznaniu przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta.
Wypłata bonu energetycznego jest zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej. Gminy otrzymują od Wojewodów dotacje celowe z budżetu państwa na finansowanie wypłat bonu energetycznego.
Gmina Janowo złożyła zapotrzebowanie na w/w środki w określonym w ustawie terminie, jednak do dnia dzisiejszego ich nie otrzymała, co uniemożliwia realizację zadania.
Wypłata bonów energetycznych nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania oraz przyjęciu ich do planu finansowego gminy.